Räknefel


Det där med huvudräkning har alltid varit min grej. Men man kan ju inte alltid var på topp, eller hur? Igår skulle jag drick ETT glas vin var tanken. Det blev...ja mer än ett i alla fall.

"Vad gjorde du på Peacock igår?!" utbrast Ellie när jag svarade i telefonen med min, för dagen, lite hesa röst. I vanliga fall är det den madamen som springer på Avenyn medan jag sitter hemma och degar i soffan med luggen uppsatt i en Lilla My-tofs. Vad ska man säga? Jag tog tillfället i akt att fira mitt nya heltidsjobb. Nästa vecka går startskottet! Ska bli minst sagt spännande.

Dessvärre var den här fredagen helt fel dag att vara bakfull på. Hela veckan har varit ett enda stort, grått moln. Men idag, när jag vaknade upp och var lika ljusskygg som en vampyr, flödade solljuset in genom persiennerna. Det tog lite tid innan kroppen lydde order men till slut kom även jag ut i det fina vädret.

Blev lite shopping, lite skitsnack och lite dramatik. En liten gubbe fick nämligen för sig att parkera sin kärra på förbjuden plats och klämdes fast mellan spårvagnen och trottoarkanten. Folk över 75 år borde hålla sig till kollektivtrafiken istället för att sitta bakom ratten.

Måste slagit i huvudet igår för jag köpte ett par rosa solglasögon. Kors i taket.

Och med tanke på prislappen (49.50 kr) fick även ett par svarta följa med hem.

 


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Är det på Filippa K som du har fått heltid? : )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback