Ofattbart



Inkorgen 11.10, mail från "Glamour":


"Hej!
Vad kul att du vill göra din praktik hos oss! Tyvärr tar vi inte emot några praktikanter för tillfället. Detta dels pga utrymmesskäl, dels pga brist på lämpliga arbetsuppgifter. Hoppas du hittar en rolig praktikplats någon annanstans. Lycka till!
Varma hälsningar
Emma Sundh"


Inkorgen 11.13, mail från "Damernas Värld":

"Hej Johanna,

Har du möjlighet att jobba som påklädare under Guldknappen? det är den 19:e och 20:e augusti, från eftermiddag till sen kväll, båda dagarna, här i Stockholm. Låt mig veta asap! Det är bråttom!

Med vänlig hälsning

Carol"


Svarade snabbare än blixten, att visst kunde jag det! Vilken normal människa skulle tacka nej till "Den 19:e är VIP-kväll, fest för branschfolket, ni får givetvis vara med på efterfesten. Som ni alla vet så betalar vi tyvärr inte ut någon lön men ni får en välfylld lyxig goodie bag som är så mycket finare än vad gästerna får – jag lovar! :)"?!

Dagen fortsatte i samma positiva anda med en fika i Linné, påfyllning av mitt pinsamt tomma kylskåp och när jag kom hem låg dessutom ett nytt nummer av ELLE på hallgolvet. Detta var cirka fyra timmar sedan och jag har fortfarande inte hunnit bläddra i den. Det skulle nämligen komma fler goda nyheter.

Det är inget spikat men som det ser ut nu kommer min Stockholmsvistelse sträcka sig över hela nästa vecka då jag eventuellt ska hjälpa en modetidning med att intervjua några designers inför Merceds-Benz Fashion Week! Så nu är jag i desperat behov av en sovplats i huvustaden nästa vecka. Hjälp!



Johanna is:
detta måste ha varit mitt livs bästa måndag.




Håkan Hellström – Mitt Gullbergs Kaj Paradis- lyckorus!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback