Läslus


Det finns linslusar och så finns det läslusar. Jag tillhör helt klart den senare kategorin. Att läsa en bok var ett tacksamt sätt att fördriva tiden på som ensambarn. Inte för att jag inte hade några vänner att umgås med, utan för att jag (som den lilla nörd var och fortfarande är) tyckte om att försvinna in i min egna lilla bubbla. Antalet Kitty- och Tvillingböcker som lästs från pärm till pärm är okänt men knappt hann ett paket från bokklubben med det passande namnet Läslusen landa i brevlådan innan böckerna var utlästa och min stackars mor fick en ny beställning att skicka iväg.

Så här i vuxen ålder (för som 23-åring räknas man visst till den vuxna delen av populationen, har jag hört) är jag oerhört tacksam att man faktiskt inte behöver köpa en bok varje gång läslusten tränger på för då hade jag varit fattig som en kyrkråtta. Man kan ju faktiskt låna. Och det är precis vad jag har gjort idag. Efter att ha läst ut den här:


Fick dessa två följa med hem istället:

Primtalens ensamhet var riktigt, riktigt bra och slukades på en dag. Ett litet julklappstips om du har idétorka på klappfronten. Apropå böcker och julklappar hade jag inte tackat nej om jag hade hittat den här under granen. Fast nu blir det ingen gran i år och min julklapp har jag redan fått (i form av en resa till Idre) så jag får köpa några klappar till mig själv istället. Förutom innehållet bakom länken ovan ligger även en sidenblus från Filippa K högt upp på önskelistan...

 


Johanna is: flyr Guldheden om ett par timmar för att än en gång bjudas på middag någonstans i Göteborg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback