Sax eller rakapparat?




Jag tänkte att lite "Arga leken" med mig själv skulle skrämma hårstråna på plats. Det hjälpte föga.


Jag går just nu runt och känner mig som Gullefjun.
Fast utan det gulliga. Bara fjunig med andra ord. Ni med kort hår vet vad jag snackar om...sex veckor efter senaste klipptiden och stråna där uppe lever sitt egna lilla liv samtidigt som det växer ett virrvarr med fjun i nacken. För att tämja dem finns bara en lösning på problemet. En ny klipptid. Så imorgon bitti är det dags. Hade det inte varit för min ENORMA panna (Tyra snackar om sin five finger-forehead. Jag har snarare en ten finger-forhead) hade jag lätt kunna snagga mig. Min senaste insats som hårmodell resulterade i en färg som då var mörkt rödbrun men som numera skiftar i rödorange. Urk.



Johanna is: aldrig har en söndag känts så långt bort som nu. Snabbspola veckan, tack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback