Den som söker, hon finner (inte)


Alltid när man är på jakt efter en speciell pryl så kan man springa som en skållad råtta kors och tvärs över stan utan att hitta det man söker. Alla som känner igen sig räcker upp en hand!

Idag har varit en sådan dag. Har en lååång lista på saker som behöver inhandlas till lägenheten, men högst upp på listan står helt klart dricksglas och ett par pallar/stolar. "Åk till IKEA ", tänker säkert ni. Det kan man ju göra, men det är inget som lockar. Tänkte för första gången i mitt liv inreda mitt hem med så mycket second hand som det bara är möjligt. Dels för att jag är svag designen, dels för att vara lite snäll mot miljön.

Får helt enkelt fortsätta mitt letande imorgon för nu ska jag packa ner tandborsten och styra kosan ut mot Göteborgs skärgård. Där finns en person som jag inte letade efter. Mig veterligen så letade inte han efter mig heller. Trots detta så korsades våra vägar och det är jag väldigt glad för.




Johanna is: ytterligare två jobb sökta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback