Ack, Sundbyberg



Den här låten tar mig tillbaka till tiden jag bodde i just Sundbyberg. Lekplatsvägen 2 närmare bestämt. Visserligen bara två månader, men det hände mycket under den lilla perioden. Efter att gjort slut med min dåvarande sambo sov jag på golvet i Marias rum innan jag fick en egen liten lya. Med betoning på liten. 18 kvm med badrum, en liten hall, en garderob, matbord, fyra stolar, en enorm furubyrå och en säng. Två kokplattor och ett kylskåp fanns också. Diska fick jag göra i en plastbalja som jag placerade i duschen.

Kanske inte den lyckligaste månaderna i mitt liv, men väldigt lärorika. Hade jag fått tag i ett jobb efter att skolan tagit slut hade jag kanske fortfarande varit kvar i trakterna kring huvudstaden...

 

Johanna is: det är en mening med allt. Även det som orsakar smärta.

 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback