Pang!


Där hörde jag precis min budget spricka. Jag lär mig då aldrig...

Sprang runt ett par timmar på stan idag då Kärleken hade skickat mig på uppdrag att hitta en snygg farfarströja. Höll mig lydigt till herravdelningen i samtliga klädbutiker tills jag råkade gå in på Monki. Fem mintuer senare gick jag därifrån en klänning rikare (ja, ytterligare en) och 300 kr fattigare.


På väg hem gick jag även in hos optikern för att beställa tid för linsundersökning. Nu när solen är framme såpass mycket kan det ju vara ganska trevligt att kunna på sig solglasögon och samtidigt kunna se någonting. Sedan kanske jag får värsta punkfrillan (let's hope NOT) på fredag och då matchar nog inte mina glajjer så bra längre.

De hade en tid direkt så en halvtimme senare var jag ytterligare 300 kronor fattigare. När linserna kommit får jag dessutom snällt tömma kontot på 1200 kr, för en halvårsförbrukning!




Johanna is: tycker Herr Reinfeldt ska införa glasögon/lins-bidrag till alla blindstyren i landet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback