Kulturchock


Vill du också njuta av den fantastiska arkitekturen i Göteborgs Rådhus? Här hittar du mer info.


Vad gör man en grå och tråkig söndag när jobbförfrågningarna lyser med sin frånvaro? Tjaaa...finns ju en hel del saker att välja på men jag valde att chocka min kropp. Med kultur.

Så idag har jag sniffat tjära på Sjöfartsmuseet, beundrat 1700-tals utställningen på Göteborgs stadsmuseum, avnjutit un petit déjeuner de luxe på Le pain Francais med morgontidningen som enda sällskap för att sedan fortsätta kulturchocken med ett besök på Röhsska följt av en guidad tur i Göteborgs Rådhus för att slutligen avsluta min lilla söndagsutflykt med ett besök på Konstmuseet och Hasselblads center.

Eller tanken var att den skulle sluta där för att sedan runda av kvällen med ett stycke träningspass. Men som vanligt blir det aldrig som man tänkt sig. Ett oväntat möte där bland marmorstatyer och gigantiska tavlor resulterade i en kvällspromenad genom stan, en kopp te i en av Hagabions 50-tals soffor följt av en söndagsmiddag. Inte förrän klockan nio trillade min lilla tygpåse och jag in i hallen igen.



Johanna is:
för att maxa kulturdosen har jag även börjat läsa mitt senaste lån från bibblan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback