Fröken Skalman


"Du är som Skalman"
, sa A till mig häromdagen. Nej, hon menade inte att jag var en grön sköldpadda som rörde sig i ultrarapid och gömde uppfinningar i sitt skal. Hon syftade på att jag likt Skalman har en inbyggd mat- och sovklocka (min mage börjar knorra sisådär var tredje timma och jag vaknar nästan alltid vid samma tidpunkt).

Kan säga så mycket att ingen vill vara i närheten av mig när jag är hungrig då jag blir surare än en citron. Det kan liknas med PMS fast tack och lov försvinner det så fort jag får något att stoppa i munnen. Ja, MAT alltså...

Igår blev det en liten frukostdejt med fina flickor, följt av en lunch med två andra fina flickor och idag har jag fått den stora äran att komma hem till T på frukost. Har jag sagt att jag gillar mat?


Lite morgonsliten en onsdagmorgon på Espresso House.



Kommentarer
Postat av: Holger

Hehe, jag har också haft smeknamnet skalman, deras motivering var att jag har konstiga uppfinningar och är "grön". Därimot är min ät&sov-klocka på lagning sedan 2003.

2011-01-23 @ 23:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback